Scurt ghid de remedii naturale

Insomniile sunt neplacute si trebuie tratate cu maxima atentie. Nu te pripi in urmarea unui tratament medicamentos din capul locului, ai sa vezi ca si specialistii te indruma mai intai catre remediile naturale. Iti spunem care sunt cele mai eficiente:

Melatonina. Doza: 0,1 – 10 mg/zi. Trebuie sa incepi cu doza minima si sa o cresti cu cate 0,5 mg. Se ia pe stomacul gol. Posibile efecte secundare: poate creste tensiunea, oboseala, dureri usoare de cap, greata, stari depresive, scaderea libidoului.

Triptofanul. Se gaseste in carnea de curcan si in lapte. Suplimentele pe baza de triptofan se elibereaza cu prescriptie medicala.

Radacina de valeriana. O lingurita de extract lichid in apa calda. Nu se cunosc efecte secundare.

Kava. Trebuie sa urmezi indicatiile din prospect sau recomandarile medicului.

GABA. Acidul gama-aminobutiric este un supliment pentru imbunatatirea calitatii somnului. Urmeaza instructiunile sau recomandarile medicului specialist.

O cina bogata in carbohidrati. Carbohidratii stimuleaza creierul in eliberarea insulinei, determinand astfel o buna absorbtie a triptofanului.

Alte modalitati practice: un ceai de musetel sau roinita, uleiul de levantica, o baie calda, un generator de zgomot alb, temperatura placuta in dormitor, o masca pentru ochi, dopuri pentru urechi, o pijama lejera sau un prosop curat pe perna.

Daniela Mihalcea