Calatorie fara dureri de cap

Daca urmeaza sa faci un drum catre o destinatie cu un alt fus orar, este bine sa incepi pregatirea cu cateva zile inainte de plecarea.

1. Daca destinatia ta este in Occident, incearca sa adormi si sa te trezesti putin mai tarziu ca de obicei. Daca este in Orient, trebuie sa faci exact invers.

2. In acelasi mod, reprogrameaza-ti orele meselor.

3. Cand cumperi biletele, tine cont si de ora zborului: este mai bine sa pleci dimineata daca mergi spre est, si seara daca te indrepti spre vest.

4. Ai grija la meniu (at it inainte, cit si in timpul zborului): nu consuma alimente grele si evita sa bei cafea, ceai sau alcool. Acestea nu vor face decit sa iti dea o stare de agitatie.

5. Bea multa apa in timpul zborului; trebuie sa contracarezi efectul cabinei presurizate si sa mentii nivelul optim de hidratare a organismului.

6. Imediat dupa sosirea la destinatie, incearca sa te adaptezi orei locale. Daca este zi, rezista oboselii si somnului pina la ora potrivita de culcare. Un dus si o plimbare linistita isi fac totdeauna efectul.

7. Te poate ajuta si un scurt tratament cu melatonina, un hormon natural ce-ti va echilibra ritmul zi-noapte. Intreaba medicul sau farmacistul care sunt dozele de care ai nevoie.

8. Somniferele nu sunt recomandate, decit daca ti le prescrie medicul specialist, pentru cazuri speciale.

Text: Daniela Mihalcea, Foto: Guliver