Cum sa iei in greutate in mod sanatos

Ioana Grigore ne-a scris: “Intalnesc doar solutii pentru persoanele care isi doresc sa piarda kilograme. Ce imi recomandati pentru a ma ingrasa in mod sanatos?” Solutiile practice vin din partea specialistului nostru, Anda Avramescu, medic nutritionist:

Daca este nevoie sa te ingrasi, e bine sa respecti principiile de baza ale unei alimentatii sanatoase:
Sa consumi alimente hipercalorice, dar cu un continut sanatos (alege pe cele cu carbohidrati lenti si cu grasimi bune); evita alimentele de tip fast food, patiserie, gogoserie, prajeli, sosuri.
Sa ai cel putin 4 mese pe zi.

Sa consumi alimente gatite sanatos, evitand prajelile.

Sa ai portii corespunzatoare cu nevoile tale energetice.

La mesele principale sa nu-ti lipseasca: orezul brun/salbatic, pastele, leguminoasele, humusul, painea din faina integrala. Aceste alimente contin carbohidrati lenti, dar cu un continut caloric mai ridicat. Poti sa-i consumi cu carne, peste si alte legume.

La micul dejun, consuma cereale de tip Musli cu fructe uscate, cu nuci si miere. Aceste alimente contin carbohidrati lenti ( cereale integrale) si  grasimi bune ( nuci sau seminte). Le poti consuma cu lapte sau iaurt

– La gustari, nu uita de banane, struguri, deserturi de casa  (prajituri, clatite) , mix de migdale, caju crude cu fructe uscate. Inlocuieste sucurile acidulate cu fresh-uri de fructe. In acest fel, vei consuma deserturi sanatoase. Inlocuieste zaharul cu mierea!

– Este bine sa completezi pentru inceput un jurnal alimentar, care sa contina tipul si cantitatea alimentelor consumate  la fiecare masa. Nutritionistul va putea evalua cel mai bine daca indeplinesti cerintele calorice necesare si daca consumi alimente bogate nutritiv.”

Dr. Anda Avramescu, Medic nutritionist

Clinca Regina Maria: Str Hatmanu Arbore 15-19

Programari: 021 9268