Controleaz-o eficient!

CATEVA SFATURI pentru a reduce pofta constanta de dulciuri de la Anda Avramescu, medic nutritionist, pentru Olga Mihai care ne-a pus urmatoarea intrebare: “Pofta de dulciuri este direct proportionala cu efortul pe care il depun la serviciu. Ce sa manac sa potolesc pofta, fara a ma ingrasa?”

Mancati la 3 ore pentru a mentine un nivel glicemic constant si a preveni starea de foame. In momentul in care sarim peste mese, din cauza hipoglicemiei apare o foame reala, ca un gol in stomac, asociata cu stare de nervozitate, agitatie, care ne face sa mancam mult si neselectiv. Daca avem insa mese la intervale de 2 – 3 ore, putem controla mai bine ce mancam si cat mancam.
Optati pentru alimente pe baza de “carbohidrati lenti” ( cu indice glicemic scazut)  in locul celor cu “carbohidrati rapizi”. Cu alte cuvinte, mai bine consumati biscuiti din faina integrala, clatite sau briose din faina integrala, magiun fara zahar, ciocolata cu > 70 % cacao, salata de fructe sau fresh de fructe decat dulciuri rafinate, ciocolata cu lapte, sucuri acidulate, produse din faina alba. Alimentele cu carbohidrati lenti asigura un nivel glicemic constant, o eliberare lenta a insulinei, astfel incat creierul primeste suficienta glucoza (pentru cel putin 3 ore) pentru a nu mai simti nevoia de dulce.
Alegeti alimente cu < 15 g/zahar / la 100 g produs ( informatie de pe eticheta produsului). Produsele care au mult zahar adaugat determina o eliberare rapida de insulina, care va duce la scaderea glicemiei, deci la senzatia de foame. Daca produsul are insa un continut ridicat de fibre, acestea vor intarzia absorbtia zaharului si deci eliberarea insulinei. Este cazul produselor din faina integrala – biscuiti sau cereale care au si zahar adaugat. Daca nu aveti informatii legate de continutul in zahar si fibre, este vorba despre produsele neambalate, va recomand sa reduceti portia consumata de obicei.
Evitati sa consumati produse cu zahar dupa ora 16,00, cand nevoile energetice ale organismului scad. Carbohidratii reprezinta combustibilul principal al organismului, de aceea este bine sa-i consumam dimineata si la pranz.
Introduceti in dieta alimente care cresc nivelul de serotonina, altele decat dulciurile – curcan, cottage, banana. Se cunoaste faptul ca nivelul crescut de serotonina este asociat cu o stare de bine, de relaxare, de fericire. Exista si alte metode de eliberare a serotoninei, cum ar fi sportul, aromoterapia sau masajul.

Anda Avramescu, Medic nutritionist

Clinca Regina Maria: Str Hatmanu Arbore 15-19

Programari: 021 9268