Analize medicale amanuntite si dieta responsabila

Un abdomen plat nu e garantat de numarul redus al kilogramelor. Chiar si femeile slabe se confrunta cu o problema neplacuta: grasimea de pe abdomen.

Cititioarea noastra, Diana Florescu, s-a apucat de sport si urmeaza o dieta sanatoasa, dar cu toate astea, nu este multumita de cum arata. Problema ei: grasime abdominala, de care nu reuseste sa scape nicium. „De ceva timp incerc sa scap de grasimea de pe abdomen facand sport si mancand sanatos. Nu sunt o persoana grasa, am picioare destul de subtiri, insa am foarte multa grasime pe abdomen. De cand am inceput sa fac sport si sa tin dieta, am dat jos doar de pe picioare, chiar am slabit destul de mult, insa grasimea de pe abdomen a ramas tot acolo. Ce trebuie sa fac ca sa o elimin? Totusi nici nu vreau sa slabesc foarte tare.”

Un abdomen plat necesita monitorizarea stratului de grasime abdominala, pentru care e nevoie de o masuratoare complexa

Nutritionistul Anda Avramescu face cateva precizari pe care e bine sa le ia in calcul orice femeie care isi doreste un abdomen plat.

Analize medicale amanuntite si dieta responsabila

“Orice actiune trebuie precedata de o evaluare, deci iti recomand sa-ti faci mai intai o masuratoare complexa pentru a vedea raportul intre grasime – muschi, raportul intre greutate si inaltime, apoi cateva analize generale si de evaluare a functiei tiroidei. Nu in ultimul rand este important sa scrii un jurnal alimentar cu orele de masa si cu cat mananci la fiecare masa.

Pentru a lua in greutate trebuie sa cresti aportul caloric (adica portiile de mancare), dar bineinteles din alimente sanatoase (nu din fasfood, prajeli, preparate cu mult zahar, sucuri acidulate, patiserie). Alimentele bogate in calorii sunt in general cele cu procent mare de grasimi (ulei, seminte, migdale, nuci crude, unt, unt de cocos, lactate grase- cascaval, branza de oaie, frisca, smantana). Pe langa acestea, mai sunt si alimente cu procent mai mare de carbohidrati, cum sunt alimentele amidonoase: paste, orez, cartof, dar si porumb, cereale, fainoase, mierea si fructele uscate.

Pentru asta iti recomand sa ai la mic dejun lactate cu cereale, seminte sau nuci si fructe uscate; la pranz si cina, garnituri din cartof, orez, mazare, fasole boabe, porumb sau paste. La gustari, mananca deserturi pe baza de miere, fructe uscate, unt /unt de cocos, seminte, faina integrala / faina de migdale. E important sa ai cinci mese pe zi, iar la pranz poti consuma doua feluri de mancare.

Dr. Anda Avramescu, Medic nutritionist

Clinca Regina Maria: Str Hatmanu Arbore 15-19

Programari: 021 9268