Mic dejun sanatos: mod de servire pentru budinca de chia

Un mix de proteine, calciu si omega 3

Un mic dejun sanatos poate sa arate si altfel decat cel in care faci combinatii clasice: cereale integrale cu iaurt, iaurt cu fructe uscate, paine neagra si branza slaba. Astazi iti facem pofta cu o reteta inedita: budinca din seminte de chia cu topping de fructe. O minunatie!

Budinca din seminte de chia este maximul unui mic dejun sanatos. Semintele de chia – niste seminte micute, maronii – sunt o sursa nemaipomenita de acizi grasi omega 3, au un continut ridicat de proteine vegetale si sunt bogate si in calciu si fier (aviz vegetarienelor!).

Mic dejun sanatos si rapid! Exact ceea ce cautam!

Daca nu ai mai mancat niciodata seminte de chia, sa stii ca au un gust bun, care aduce usor cu nuca. Cand le pui in apa sau in lapte, vei fii surprinsa sa vezi ca isi dubleaza cantitatea pentru ca se umfla foarte mult. Daca esti curioasa sa testezi budinca cu seminte de chia, vestile sunt tot mai bune: se face extrem de rapid, de vreme ce micutele seminte se amesteca cu lapte, iar delicioasa compozitie este incununata de un topping de fructe.

Ingrediente pentru un budinca din seminte de chia:

1 si 1/2 ceasca de lapte de migdale sau de cocos

3 lingurite de sirop de agave sau de artar

1/3 ceasca de seminte de chia

1/2 ceasca de fructe preferate

Preparare:

Intr-un borcan (sau bol), pune laptele si indulcitorul. Adauga mai mult sau mai putin sirop, dupa gust, insa tine cont si de faptul ca dupa ce semintele de chia se umfla, gustul de dulce va fi si mai pronuntat.

Adauga semintele de chia si amesteca bine cu o lingura, astfel incat sa nu se faca cocoloase. Daca pui amestecul intr-un borcan, poti sa-i pui capacul si sa-l agiti de cateva ori.

Acopera budinca din seminte de chia si las-o la frigider cateva ore sau peste noapte! La fix pentru micul dejun! Adauga deasupra budincii fructe proaspete (poti folosi si fructe din congelator, dupa ce s-au dezghetat): zmeura, afine, mango, mere etc.

Foto: Guliver