8 sfaturi pentru reducerea cantitatii

Zaharul cauzeaza fluctuatii de energie si poate genera probleme de greutate si sanatate. Din pacate, simpla reducere a cantitatii de prajituri si bomboane consumate nu reprezinta o solutie completa. De cele mai multe ori, nici macar nu constientizezi cantitatea reala de zahar consumat zilnic. Nenumarate zaharuri sunt ascunse in preparate precum painea, legumele la conserva, sosurile pentru paste, margarina, piureul de cartofi instant, alimentele de tip fast-food, sosurile din soia, ketchup-ul, s.a. Iata cateva sfaturi practice:

1. Evita bauturile dulci. Un singur pahar de suc poate contine pana la 10 lingurite de zahar, cu mult mai mult decat cantitatea zilnica recomandata de catre medici.

2. Consuma alimente care sunt dulci in mod natural – fructele sau untul de arahide (fara aditivi) iti pot linisti pofta de dulciuri.

3. Verifica foarte atent etichetele produselor alimentarepoti descoperi surse nebanuite de zahar. Siropul de artar, siropul de porumb, mierea, melasa, sucul concentrat de fructe, dextrina, fructoza, glucoza, maltoza – sunt doar cateva dintre denumirile care tradeaza prezenta zaharului.

Sarea

Majoritatea dintre noi consumam prea multa sare. Aceasta poate cauza cresterea tensiunii arteriale si poate conduce la probleme mai delicate de sanatate. Incearca sa limitezi aportul de sodiu la 1.500 – 2.300 mg pe zi, echivalentul unei lingurite de sare.

1. Evita mancarurile procesate sau pre-ambalate. Supele gata-preparate, de exemplu, contin cantitati ascunse de sodiu, care depasesc usor limita recomandata.

2. Ai grija atunci cand iei masa in oras. Majoritatea restaurantelor si meniurilor fast-food exploateaza la maximum sarea.

3. Alege legumele proaspete sau congelate in defavoarea celor la conserva.

4. Evita snack-urile sarate – cum sunt covrigeii, alunele sau chips-urile.

5. Alege preparatele sarace in sodiu.

6. Incearca sa reduci treptat consumul de sare si sa oferi posibilitatea papilelor tale gustative sa se adapteze noilor arome.

Text: Daniela Mihalcea, Foto: Guliver