Alimentul minune

Cu greu am putea gasi pe vreo lista a preparatelor sanatoase un alt fel de mancare cu mai multe ingrediente recunoscute pentru continutul lor bogat in nutrienti, indispensabili bunei functionari a organismului nostru:

Pestele: sarac in grasimi si bogat in proteine, seleniu, potasiu, fosfor, zinc si Vitamina D, reprezinta o sursa extrem de importanta de acizi grasi de tip omega-3, care ajuta sistemul nervos si lupta impotriva bolilor de inima, al cancerului si al maladiei Alzheimer. Cel mai utilizat in prepararea sushi-ului este somonul, insa exista si variante care contin hering, ton sau macrou.

Orezul: bogat in vitamina B1 si fosfor si sarac din punct de vedere caloric, aduce organismului un aport important de glucide si in plus, este recomandat in cazul persoanelor cu probleme de tranzit intestinal si celor alergice la gluten.

Wasabi: are un gust picant si impreuna cu sosul de soia potenteaza gustul pestelui. Este extrem de bogat in vitamina C si ajuta digestia.

Ghimbirul: are importante calitati antibacteriene si imbunatateste circulatia.

Algele marine: numite si nori sunt bogate in vitamine si minerale, magneziu, calciu, fier, fitonutrienti si acid folic si in special in iod.

Diversitatea tipurilor de sushi este uimitoare: exista peste o suta de variante, in functie de combinatiile dintre ingrediente (tipuri de peste si legumele folosite). Iata-le pe cele mai populare:

Nigirizushi, cel mai simplu tip de sushi, contine o cantitate mica de orez, o felie de peste crud si putin wasabi.

Temakizushi arata ca un con format dintr-o alga uscata, in care se pune orezul si restul ingredientelor (peste, legume).

Makizushi sunt rulourile preparate din orez asezonat si peste, legume sau omleta japoneza, acoperite cu alge marine. La aceste ingrediente se mai pot adauga felii de castravete, avocado si surimi, somon, ton sau creveti.

Sashimi sunt feliile de peste crud servite simple sau cu un bol de orez alaturi.

Alternativa pentru vegetarieni

Chiar daca pestele nu face parte din alimentatia voastra puteti consuma sushi intr-o varianta delicioasa, special creata pentru vegetarieni: ingredientele principale se pastreaza, iar pestele este inlocuit cu un amestec de tofu (si el, o sursa importanta de omega-3) si legume (ciuperci, avocado sau castravete).

Text: Daniela Mihalcea