3 retete rare cu avocado la micul dejun

Dimineata este cel mai bun moment pentru mesele cu calorii multe. Asa ca iti recomandam avocado la micul dejun pentru ca are grasimi bune care potolesc foamea si vitamine B care intensifica metabolismul. Plus 3 retete exotice la care sigur nu te-ai gandit.

Dincolo de beneficiile lui nutritionale, noua ne place avocado la micul dejun pentru ca nu necesita cine stie ce preparare minutioasa. Si il poti combina cu o multime de legume, cu branzeturi, cereale integrale si chiar cu oua!

Trebuie sa fii insa prudenta cu fructul de avocado! Daca te indragostesti prea tare de el, e posibil sa te si ingrasi. Ghicesti de ce?

Avocado la micul dejun si caloriile in plus

Avocado este foarte bogat in grasimi, si desi sunt bune, se traduc, totusi in multe calorii. De fapt, avocado este unul dintre cele mai bogate fructe in calorii. Spre exemplu, in ½ avocado mare, de 150 de grame, pot fi si 180 de calorii (numarul variaza in functie de marime).

Drept urmare, avocado trebuie consumat cu moderatie. Iar daca il mananci dimineata, cu atat mai bine! In prima parte a zilei, vei putea sa arzi caloriile mult mai eficient decat in a doua parte, cand deja metabolismul oboseste. Iata ce retete cu avocado la micul dejun iti propunem!

1. Ou copt in avocado

Incalzeste cuptorul la 220 de grade.

Preparare: Taie un avocado in doua, scoate-i samburele si putin din pulpa, astfel incat sa creezi o adancitura suficienta de mare incat sa sustina un ou. Sparge oul in scobitura din avocado si asezoneaza-l cu sare si piper. Mai poti adauga si 1 lingura de branza Cheedar deasupra. Baga preparatul in cuptor si coace-l 10-15 minute. Serveste-l cu o salata verde, super proaspata!

Foloseste avocado foarte bine copt, altfel e fibros si greu de mancat!

2. Smoothie cu avocado, banana si seminte de chia

Ingrediente: ½ avocado, ½ banana, ½ mar, 1 ceasca de lapte de orez, 2 linguri de seminte de chia si 1 lingurita de miere (optional).

Retete: Pune toate ingredientele in blender si mixeaza-le pana cand obtii un smoothie fin. Daca ti se pare ca semintele de chia absorb rapid lichidul, iar smoothie-ul devine prea solid, mai poti adauga lapte. Daca ai un blender puternic, pune cateva cuburi de gheata. Micul dejun perfect cand esti pe fuga!

3. Sandvis cu guacamole si topping dupa bunul plac

Ca sa faci guacamole: paseaza un avocado bine copt intr-un bol, adauga un praf de sare si cateva picaturi de zeama de lamaie. Gusta si mai asezoneaza daca e nevoie.

Separat, prajeste 2 felii de paine integrala cu seminte. Intinde pe fiecare felie sosul guacamole si adauga si un topping deasupra! Aici, iti poti folosi creativitatea: ou prajit, branza feta, rosii etc.

Foto: Guliver