Alimentatia si durerile premenstruale

Inainte cu o saptamana de menstruatie te confrunti cu senzatiile neplacute de balonare, crampe sau oboseala accentuata? Acestea sunt adesea cauzate de fluctuatia hormonala. In acest caz, alimentatia poate juca un rol important in diminuarea simptomelor suparatoare. Iata cateva reguli pe care este bine sa le urmezi in aceasta perioada:

1. Evita grasimile trans, zaharul rafinat si sarea. Zaharurile sunt raspunzatoare pentru schimbarile si oscilatiile emotionale, iar sarea accentueaza retentia de apa si balonarea.

2. Renunta la cafeina si alcool. Ambele sunt cunoscute pentru inrautatirea simptomelor sindromului premenstrual, asa ca este bine sa le ocolesti in cele cateva zile mai delicate.

3. Limiteaza consumul de carne rosie si galbenusuri fiindca pot cauza diferite tipuri de inflamatii. Ai face bine sa incerci beneficiile proteinelor vegetale, cum sunt cele provenite din soia si alune.

4. Incearca sa limitezi consumul de lactate. Multe femei spun ca disconfortul este semnificativ redus atunci cand elimita din alimentatie lactatele. Altele spun ca este suficient ca sursa acestora sa fie organica pentru ca efectele neplacute sa nu iti faca simtita prezenta.

5. Adauga dietei acizi grasi esentiali. Omega-3 este cunoscut pentru prevenirea crampelor. Verifica daca un meniu pe baza de peste sau suplimentele alimentare te ajuta in lupta cu sindromul premenstrual.

6. Ia in considerare si beneficiile suplimentelor. Pentru unele femei, o sursa de multivitamine, magneziu, vitamina B6 si vitamina E poate diminua crempele.

Text: Daniela Mihalcea, Foto: Guliver.