Lucruri esentiale

Sa fii vegetarian este un mod de viata cu mai putine batati de cap decat ai crede la prima vedere. Daca te hotarasti sa incerci acest regim, e bine sa tii cont de urmatoarele detalii:

1. Intelege conceptul. Pe lista produselor ce trebuie eliminate din alimentatie, principalul vizat este carnea. O mentionam doar pe aceasta pentru ca exista mai multe tipologii ale vegetarianismul care permit consumul de oua, lactate sau miere.  Important este sa alegi directia dorita si sa o respecti.

2. Gaseste-ti o motivatie solida. 

Sanatatea – multe persoane devin vegetariene pentru a-si proteja sanatatea, mai ales ca studiile au demonstrat un lucru important ñ trecerea la vegetarianism reduce cu pana la 90% aparitia bolilor cardiace. Tot expertii sunt cei care spun si ca sistemul digestiv al omului nu este adaptat prelucrarii carnii. Iata de ce deseori carnea are efecte daunatoare asupra organismului.

Etica – dorinta de a nu rani sau ucide animalele este unul dintre principalele argumente ale celor care se hotarasc sa urmeze regimul. “Obiectivul nostru este de a ne elibera din aceasta inchisoare largind cercul compasiunii, pentru a imbratisa creaturile vii si toata natura in splendoarea sa,” afirma Albert Einstein.

Ecologia – este si ea un reper important. Consumul diminuat de carne contribuie la protectia mediului prin reducerea numarului de resurse naturale folosite in cresterea, transportarea si manufacturarea produselor de origine animala. Statisticile spun ca este nevoie de pana la 16 kg de proteine vegetale pentru a produce 1 kg de proteine animale, iar regimul carnivor necesita 5 400 litri de apa pe zi, dublu fata de cea vegetariana, care se bucura de aceeasi valoare nutritiva. Mai mult, industria cresterii animalelor este responsabila pentru 20% din poluarea apei, cauzata, desigur, de consumatori.

3. Odata ce te-ai hotarat, actioneaza. Unele persoane aleg sa treaca la vegetarianism treptat ñ de fapt, aceasta varianta este si cea mai dificila. Carnea si produsele lactate (asemenea zaharului si ciocolatei) contin substante care creeaza dependenta. Tocmai de aceea, prelungirea consumului alimenteaza aceasta solicitare a organismului.

4. Constientizeaza necesitatile organismului. Daca te dedici vegetarianismului, este important sa iti asiguri surse constante de nutrienti esentiali, de proteine, acizi grasi esentiali, fier, zinc, calciu si vitamine. Da, contrar miturilor, le poti obtine  pe toate si cu acest regim. Tot ce trebuie sa faci este sa incluzi in alimentatie cereale integrale, fructe si vegetale, multe legume, seminte si nuci.

Text: Daniela Mihalcea, Foto: Guliver