10 solutii pentru vegetarieni

Odata ce nu mai poti duce la bun sfarsit activitati pe care alta data le realizai fara probleme, este important sa tii cont de anumite aspecte legate de oboseala. Intai de toate, senzatia de oboseala nu trebuie sa fie o normalitate. Iar daca ai un regim de viata vegetarian, atunci ar fi bine sa tii sub control ceea ce mananci, ca nu cumva sa generezi carentele organismului tau omitand din alimentatie substante importante.

Aceasta poate fi un indiciu al unor dezechilibre in organism si, tocmai de aceea, trebuie sa verifici cauza. Poate fi vorba despre o alergie alimentara sau, pur si simplu, despre reactia la un nou aliment. Apoi, se poate intampla ca in perioada imediat urmatoare schimbarii de regim, organismul tau sa treaca prin detoxifiere, care, la randul ei, iti poate da impresia de epuizare. De asemenea, nivelul de zahar din sange poate fi dezechilibrat sau ai putea sa ai o deficienta de fier sau vitamina B12. Aceste aspecte trebuie verificate constiincios prin analize de specialitate.

Intre timp, iata zece maniere de a te incarca cu energie:

1. Fa cateva exercitii fizice – urca si coboara scari, sari, fa extensii, etc. Daca sunt facute in aer liber, sunt cu atat mai eficiente.

2. Nu uita de gustari – iti poti suplimenta energia.

3. Evita produsele din faina rafinata, zahar sau grasimi (biscuiti, prajituri, etc), bauturile carbogazoase, cafeaua si ciocolata – toate acestea iti stimuleaza fortele timp de cateva ore, dupa care te secatuiesc de putere.

4. Nu uita de aportul constant de vitamina B12 – fie el din suplimente alimentare, fie din produse fortifiate.

5. Bea apa –  8 cani de apa minimum te vor ajuta sa drenezi toxinele acumulate in organism.

6. Odihneste-te mai mult. Daca treci prin perioada de detoxifiere, atunci ai cu siguranta nevoie de mai mult somn. Orice schimbare majora in regimul alimentar iti solicita mai multe ore de odihna. Rezultatele pot fi constatate imediat dupa.

7. Adauga in meniul zilnic mai multe vegetale proaspete; mult mai multe decat crezi ca sunt suficiente. Sunt foarte importante cele cu frunze verzi – toate vitaminele si mineralele continute iti vor asigura un plus de energie considerabil.

8. Nu uita de produsele integrale: orez brun, ovaz, quinoa, nuci si seminte, fasole, linte, toate pentru aportul de vitamine, minerale (calciu, magneziu, fier) si proteine. Cu acestea nu exagera. O portie optima este de jumatate de cana de cereale sau fasole (gatite) si doar un pumn de nuci/seminte.

9. Daca nu ai timp pentru un mic dejun copios, iti poti prepara un shake din fructe si legume (il poti personaliza asa cum iti doresti)

10. Fa mai mult sport – de orice fel – important este sa faci miscare. Yoga, mersul pe jos, toate te vor ajuta sa elimini toxinele si sa te bucuri de mai multa vitalitate.

Text: Daniela Mihalcea, Foto: Guliver