6 reguli ce te ajuta sa lupti cu ea

Din pacate, simpla eliminare a produselor de origine animala din alimentatie nu iti garanteaza ca nu te vei confrunta cu retentia de apa. Atunci cand nu acorzi suficienta atentie, chiar si vegetarianismul te poate expune problemei.

Sarea, produsele fainoase, alimentele procesate, bauturile alcoolice – toate determina retentia de apa. Desigur, zaharul nu trebuie uitat nici el – efectele sale nocive spunandu-si cuvantul si in acest caz. Sa nu te lasi indusa in eroare nici de miturile conform carora dietele agresive sunt solutia – din contra; acestea conduc de cele mai multe ori la deshidratarea generala a organismului, iar acesta, ca reactie de aparare, va retine mai multe lichide decat in mod normal. Iata primii pasi pe care trebuie sa-i faci:

1. Incearca sa controlezi aportul zilnic de sodiu, reducand cantitatea de sare consumata.

2. Se poate sa fie cazul unui consum prea mare de carbohidrati – iar acestia sunt recunoscuti pentru efectul de retentie a apei. Asa ca evita alimentele bogate in carbohidrati, asa cum sunt painea alba sau cartofii.

3. Include mai des in meniul tau castravetii si patrunjelul – sunt recunoscute calitatile lor diuretice si moderatoare de apetit.

4. Fa bai caldute in care ai presarat si niste sare de mare – aceasta va determina drenarea apei din tesuturi.

5. Apeleaza la ajutorul infuziilor. Plante presum socul, coada calului, leusteanul, dragaica – toate au efecte benefice in ameliorarea problemei.

6. Nu uita de exerciziul fizic.

Text: Daniela Mihalcea, Foto: Guliver.