Substante nutritive obligatorii

De cele mai multe ori, un regim alimentar urmat haotic lasa urme vizibile la nivel dentar. Dezechilibrele hormonale, deficientele minerale si o igiena orala indoielnica contribuie si ele la accentuarea problemei. Asigura-te ca oferi organismului tau sustinerea necesara si nu te lasa prada iluziei unei alimentatii sanatoase pentru ca e posibil sa nu fie una echilibrata.

Cu toate ca regimul vegetarian poate varia, unii adepti, in special cei care nu consuma deloc produse de origine animala (ca branza, laptele, ouale), se pot confrunta cu deficiente de calciu, vitamina D, riboflavina, vitamina B12 sau de proteine complete. Studiile arata insa ca un consum ideal de fructe, legume, cereale si vegetale poate asigura necesarul de nutrienti.

Calciul poate fi luat din quinoa, din semnitele de susan, din algele marine, din smochinele uscate si din alimentele din soia. De asemenea, produsele lactate (care contin cantitati mari de calciu, dar care nu sunt asimilate eficient de organismul uman) pot fi inlocuite cu surse vegetale. Magneziul, siliciul si alte minerale esentiale pentru sanatatea dentara se gasesc in majoritatea legumelor si a cerealelor integrale.

Deficitul de vitamina D (care este produsa de corp prin expunerea la soare) se poate datora si lipsei din alimentatie a pestelui. Si in cazul acestuia, remediul sta in consumul de margarine vegetale sau lapte de soia. Poti opta si pentru o serie de ceaiuri care pot contribui la sanatatea orala: cel de tataneasa, cel din arbore de ceai, salvie, lemn-dulce, menta sau mir.

 Text: Daniela Mihalcea Foto: Guliver