Esential pentru sanatatea ta

Atunci cand urmezi regulile alimentatiei vegetariene, este posibil sa intampini carente de magneziu. Nu inseamna ca ar trebui sa renunti sau sa iei excesiv suplimente, ci sa acorzi mai multa atentie surselor naturale.

Magneziul este un factor esential in nenumarate functii ale organismului si, cu toate ca regimul vegetarian poate parea ferit de riscul carentelor de minerale, este bine sa verifici periodic acest aspect. Alimentatia deficitara, solurile infertile si poluarea, toate conduc la deficiente de minerale tot mai problematice.

Simptomele deficientei pot fi foarte variate. De la sindromul premenstrual, crampe musculare, probleme cardiace, pana la oboseala cronica – sunt o multime de reactii nedorite cauzate de acest tip de carenta. Mai mult, chiar si in cazul in care ai carente de calciu  trebuie sa verifici cu atentie cantitatea de magneziu din organism, acesta fiind direct responsabil pentru absorbtia calciului.

Magneziul afecteaza intregul organism – incepand cu sistemul nervos si continuand cu cel osos, cu cel muscular, reproductiv, de digestie si cardiovascular. Vestea buna este ca majoritatea surselor acestui mineral sunt de origine vegetala. Motivul pentru care esti totusi in primejdie sa te confrunti cu anumite carente? Apa. Da, din dorinta de a bea o cantitate suficinta de apa de buna calitate, se poate sa apelam prea des la cea excesiv purifiata. Sistemul de osmoza inversa, dar si dedurizatoarele, sunt responsabile pentru eliminarea mineralelor din apa. Mai multe studii au starnit controverse si sustin ca aceasta apa nu face decat sa elimine mineralele din organism, in loc sa le suplimenteze.

Solutii:

– Cumpara apa imbuteliata de izvor.

– Instaleaza-ti in acasa filtre de carbon. Molecula mineralelor este suficient de mica sa treaca de acestea.

– Ia suplimente cu minerale.

– Foloseste sare gema pentru gatit.

– Fa-ti ceaiuri sau infuzii din plante – sunt o sursa generoasa de minerale.

Text: Daniela Mihalcea, Foto: Guliver