Reguli esentiale pentru alimentatia de post

Este bine sa nu asociezi perioada postului cu infometarea – daca nu esti atenta, este foarte usor sa te confrunti cu o anemie. La extrema cealalta, daca nu controlezi cu grija mancarea de post din meniul zilnic, perioada se poate incheia cu acumularea catorva kilograme in plus. Pentru a nu avea parte de astfel de surprize neplacute, iata cateva reguli pe care este bine sa le urmezi pentru ca mancarea de post sa fie atat aliata sanatatii tale cat si a siluetei:

1.Ia micul dejun. Este masa care iti va asigura aportul de energie necesar pe parcursul intregii zile. Mai mult, daca micul dejun este satios si sanatos, senzatia de foame de peste zi va fi diminuata considerabil.

2.Nu face exces la capitolul cartofi, fasole sau varza. In stare cruda, fasolea si varza sunt foarte sanatoase, insa atunci cand sunt gatite, pot fi destul de greu de digerat. Cartofii, pe de alta parte, iti sunt aliati doar atunci cand sunt preparati prin fierbere sau coacere, dar si atunci este bine sa controlezi cantitatea.

3.Foloseste ulei de masline extravirgin. Acesta este foarte sanatos si este cunoscut pentru puterea de  reducere a nivelului de colesterol din sange.

4.Consuma fibre naturale. Le poti lua din nuci, alune, migdale, cereale integrale, seminte, dar si din fructe si legume proaspete. Un ajutor la fel de important este si orezul, in special cel integral.

5.Evita produsele cu foarte mult zahar adaugat. Gemurile, dulceata din comert, fructele confiate, toate contin foarte mult zahar si indulcitori nocivi. Atunci cand vrei sa mananci ceva dulce, alege fructele proaspete sau uscate si sucurile naturale.

6.Inlocuieste carnea cu soia. Nutrientii asimilati in mod normal din carne, pot fi usor inlocuiti atunci cand consumi produse din soia. Atentie insa, verifica sursa ingredientului principal – soiurile modificate genetic sunt tot mai raspandite si foarte daunatoare.

7.Nu uita de gustari. Evita consumul unei catitati foarte mari de paine, iar pentru a-ti linisti apetitul intre mese, nu uita ca nutritionistii recomanda cel putin doua gustari pe parcursul zilei. Poti manca legume proaspete, fructe, sau seminte de tot felul – toate in cantitati moderate.

Text: Daniela Mihalcea, Foto: Guliver.