Evita-le cu usurinta!

Toate persoanele care aleg sa urmeze regimul crudist aspira la un stil de viata sanatos, la un plus de energie si o stare generala mai buna a organismului. Insa, daca nu acorzi suficienta atentie varietatii culinare si nu tii cont de cateva reguli de baza, lucrurile pot lua o turnura neplacuta.

1. Una dintre cele mai mari greseli pe care le poti face este aceea de a te infometa. Altfel, vei priva organismul de nutrienti vitali, de vitamine si minerale, te vei confrunta cu oboseala cronica si cu iritabilitatea. Mai mult, ti se va accentua pofta de mancaruri grase sau de dulciuri. Odata ce te-ai hotarat sa te hranesti raw, este important sa te informezi. Trebuie sa stii care iti sunt optiunile culinare si sa pastrezi ritmul celor trei mese principale ale zilei. Este important sa intelegi care sunt alimentele crude ce iti ofera aportul caloric necesar si care le sunt proprietatile.  De exemplu, daca vrei o impartire minimalista, poti pozitiona alimentele in trei categorii: fructe (contin: zaharuri, putine saruri minerale, putine grasimi si putine proteine), legume/vegetale (nu contin zaharuri, contin mai multe proteine si grasimi ca fructele, dar sunt bogate in saruri minerale) si oleaginoase (contin grasimi, proteine si minerale, dar nu contin zaharuri).

2. Daca mananci prea multe fructe acide, de asemenea, te poti confrunta cu surprize neplacute. Organismul are o limita de suportabilitate a aciditatii, pe care daca o depasesti, dintii vor fi primii care vor avea de suferit. Aciditatea anumitor fructe (grepfrut, portocale, lamai, ananas, etc) ataca smaltul dintilor. Ce inseamna prea mult? Depinde de fiecare persoana in parte, insa specialistii recomanda un maximum de 2 portocale mari pe zi sau un grepfrut / jumatate de ananas. Apoi, aciditatea poate fi ponderata daca asociezi aceste fructe cu altele, fara aciditate.

3.Consumul exagerat de fructe deshidratate, nu este nici el recomandat. Te poti confrunta cu probleme digestive (balonare, stare de disconfort) sau, cum se intampla in cazul fructelor acide, cu probleme dentare. De aceasta data, nu din cauza fragilizarii smaltului, ci din cauza ca se lipesc de suprafata dintilor si intretin bacteriile care determina aparitia cariilor. Este bine sa apelezi la consumul de fructe uscate doar ocazional, in favoarea celor proaspete.

4. Tendinta de a consuma mai multe uleiuri, nuci sau avocado (alimete bogate in grasimi) decat este necesar. Nucile de exemplu, nu doar ca sunt bogate in grasimi, dar se pot dovedi chiar dificil de digerat atunci cand este vorba de un exces. Apoi, este foarte usor sa cazi in capcana si, avand senzatia de satietate pe care aceste alimente ti-o dau, sa nu mai acorzi importanta varietatii culinare.

Text: Daniela Mihalcea