Ghid pentru raw-vegani

Alimentele crudiste abunda in vitamine, minerale si nutrienti care iti pot sustine sistemul de aparare al organismului. Iata ce ar trebui sa incluzi in meniul zilnic si ce substante nu ar trebui sa iti lipseasca:

1. Mananca germeni de fasole mung si orez brun.

2. Algele, precum spirulina si chlorella, sunt bogate in proteine si actioneaza ca un aliat constant al imunitatii.

3. Acorda atentie culorilor. Fructele si legumele puternic colorate in rosu, visiniu, verde, galben si portocaliu, asa cum sunt afinele, fragii, piersicile, papaya sau morcovii, sunt intaritori naturali ai organismului. De asemenea, cu cat este mai intensa nuanta de verde, galben sau portocaliu, cu atat mai mult beta-caroten contin vegetalele respective.

4. Nucile si semintele sunt bogate in grasimi esentiale si minerale precum zincul si seleniul – consuma-le regulat.

5. Usturoiul este si el pe lista partenerilor unui organism puternic.

6. Urmareste in special vitaminele C si E – sustin rezistenta in fata infectiilor si diminueaza riscul afectiunilor cardiace.

7. Bioflavonoidele sunt antioxidanti puternici, care apara organismul de efectul radicalilor liberi si a factorilor de mediu. De asemenea, pot reduce nivelul colesterolului si pot preveni formarea cheagurilor in artere. Biflavonoidele sunt cunoscute si sub denumirea de vitamina P si pot fi gasite din abundenta in pulpa si coaja citricelor.

8. Beta-carotenul a fost demonstrat ca fiind un stimulent puternic in producerea celulelor T. Acestea sunt produse de sistemul limfatic pentru eliminarea toxinelor, bacteriilor si virusurilor.

9. Mineralele sunt absolut necesare – zincul si seleniul contribuie si ele semnificativ in producerea celulelor T si lupta impotriva cancerului.

Text: Daniela Mihalcea, Foto: Guliver.