Tine-ti mintea in forma!

Este foarte important sa tinem cont, atunci cand ne facem un program alimentar, de toate beneficiile pe care le putem avea de la hrana. Iar beneficiile pe care le putem avea la nivel de memorie, consumand anumite alimente, nu sunt deloc de neglijat. Iata acele alimente si substante nutritive care ne mentin mintea in firma:

Usturoiul: ajuta la buna oxigenare a creierului, imbunatateste memoria spatiala si combate pierderea acesteia, adesea asociata cu batranetea.

Carbohidratii din pastele fainoase: sunt cunoscuti pentru capacitatea de stimulare a serotoninei, benefica in procesele de invatare.

Grasimile nesaturate din ulei de masline si din untura de peste: imbunatatesc capacitatea generala de invatare. Continutul de grasimi Omega 3 stimuleaza dezvoltarea dendritelor si sinapselor, mecanismele neuronilor pentru prelucrarea mesajelor in creier.

Citicolina: este o substanta pe care o gasesti in galbenusul de ou si in organele animale. Aceasta este responsabila pentru stimularea memoriei verbale.

Fosfatidilserina: o poti lua din suplimente nutritive. Stimuleaza memoria pentru numere, chipuri sau obiecte.

Borul din mere, pere, fasole sau mazare: sustine procesele cognitive.

Magneziul din grau integral sau nuci: imbunatateste acuitatea si memoria generala.

Zincul din fructe de mare, mazare, fasole si carnea de curcan: ajuta memoria de scurta durata, pe cea vizuala si pe cea a cuvintelor.

 Text: Daniela Mihalcea Foto: Guliver