7 trucuri pentru o dieta sanatoasa

Stim bine cat este de greu sa iti mentii obiceiurile unei alimentatii sanatoase atunci cand esti foarte ocupata. Tentatiile sunt numeroase, iar atunci cand timpul te preseaza, nici ispitele tumultului cotidian nu se lasa mai prejos, asa ca dieta sanatoasa e cam neglijata. Dar avem cateav trucuri, cat se poate de practice, care te vor ajuta sa ramai consecventa in demersul dedicat sanatatii.

Ce sa faci pentru o dieta sanatoasa

1. Dimineata bea suc de portocale fortifiat. Cauta-le pe cele imbogatite cu calciu – mineralul-minune diminueaza sindromul premestrual, previne osteoporoza si regleaza tensiunea arteriala. Mai mult, ultimele studii spun ca te poate ajuta si sa slabesti.

2.Mananca cereale bogate in fibre. Mai exact, alege-le pe cele care contin cel putin 7g de fibre pe fiecare portie. Nu doar ca diminueaza riscul de cancer, dar fibrele naturale chiar pot anula efectul caloriilor pe care le consumi. De exemplu, daca mananci 30g de fibre pe zi (aproape dublu fata de cantitatea pe care majoritatea dintre noi o consumam zilnic), corpul va absorbi din alimente cu 120 de calorii mai putin.

3.Bea cafea cu lapte. Daca apelezi doar la cafea instant, vei transmite organismului doar mesajul de trezire. In schimb, daca folosesti lapte, ii vei oferi si o polita de asigurare impotriva osteoporozei – laptele este o sursa importanta de calciu si vitamina D.

4.Bea apa imediat ce te trezesti. Este suficient si un singur pahar – deshidratarea este principala cauza a senzatiei de oboseala, a lipsei de concentrare si a durerilor de cap.

5. In orele de lucru, tine un mar aproape. Ia-l cu tine la birou, pune-l la indemana si mananca-l atunci cand simti nevoia unei gustari. Va sta in calea altor pofte mai periculoase. Mai mult, studiile spun ca persoanele care consuma un mar in fiecare zi au plamanii mult mai rezistenti in fata poluarii.

6.Alege cu grija dressing-ul salatelor. Este foarte bine sa mananci salata, insa este foarte usor sa ii anulezi efectele benefice daca o incarci cu dressinguri grele, pline de grasimi daunatoare. Nutritionistii recomanda sa iti asezonezi salata cu unei de canola, bogat in acid alfa-linoleic (AAL). Studiile spun ca persoanele care consuma 1g de AAL in fiecare zi isi injumatatesc riscul bolilor cardiace.

7.Alege pastele integrale. Vrei sa consumi mai multe fibre? Afla ca o cana de paste integrale contine 6.3 g de fibre, fata de 2.4g in cazul aceleiasi cantitati de cereale normale.

Text: Daniela Mihalcea. Foto: Guliver.