Un secret al longevitatii

Pe langa faptul ca este aproape imposibil sa nu gasesti un soi care sa iti incante papilele gustative si ca este extrem de practic de tinut la indemana pentru gustarile de peste zi, marul aduce o multime de beneficii sanatatii. Iata cateva motive pentru care ai face bine sa mananci unul in fiecare zi:

1. Este o gustare satioasa. Un mar contine o multime de fibre naturale (20% din aportul zilnic necesar) si, tocmai de aceea, cere o masticatie atenta si prelungita. Organismul va inregistra informatia impreuna cu senzatia de satietate si nu vei mai simti nevoia unui adaos caloric. Zaharurile din mar patrund gradual in organism, mentinand nivelul zaharului din sange la cote moderate si oferindu-ti satietate de durata.

2. Iti sustine respiratia. Studii din Marea Britanie au descoperit ca mamele care au consumat multe mere in perioada sarcinii au scazut riscul copilului de a face astm pana in varsta de 5 ani. Fructul poate ajuta si plamanii adultului, diminuand riscul astmului, cancerului la plamani si al altor afectiuni.

3. Tine colesterolul sub control. Datorita unor compusi cheie, pectina (un tip de fibra) si polifenoli (antioxidant puternic), marul poate diminua colesterolul „rau”. Secretul este sa nu cureti fructul de coaja – aceasta contine de doua, pana la de sase ori mai multi antioxidanti decat pulpa.

4. Lupta cu afectiunile grave. Studii de laborator au demonstrat ca mai multe substante prezente in mar pot impiedica dezvoltarea celulelor canceroase. Si de aceasta data, fructul trebuie consumat intreg, fara a omite coaja. Cercetatorii italieni sustin ca persoanele care mananca mai mult de un mar pe zi isi diminueaza riscul de a face cancer (de esofag, colon, san, ovarian, prostata si altele) cu pana la 40 de procente.

5. Sustine buna functionare a creierului. Merele sunt considerate aliati de incredere si in mentinerea acuratetii memoriei – iar acest lucru se datoreaza stimularii productiei de acetilcolina, o substanta chimica responsabila de transimiterea informatiei la nivelul celulelor nervoase.

Text: Daniela Mihalcea, Foto: Guliver.