Cateva trucuri pentru a manca mai putin

Obiceiurile unei alimentatii sanatoase pot fi invatate. Este extrem de important sa iti ponderezi ritmul cotidian si sa privesti mancarea ca pe o sursa nutritiva, nu ca pe ceva care trebuie consumat rapid, intre doua intalniri.

-Fa un obicei din a manca in compania altor persoane, ori de cate ori ai ocazia. Beneficiile acestui gest simplu sunt numeroase, atat de ordin social, cat si emotional. Este important sa faci acest lucru mai ales pentru copii – le vei modela mult mai usor obiceiurile alimentare. Mancatul in fata televizorului sau a computerului este cu adevarat periculos – este foarte usor sa manaci mai mult decat este cazul atunci cand atentia iti este distrasa.

-Mesteca pe indelete si bucura-te de momentele petrecute la masa. Mesteca usor si savureaza fiecare inghititura. Majoritatea dintre noi avem tendinta sa grabim masa din cauza ritmului cotidian alert; uitam sa gustam cu adevarat mancarea, sa ii simtim gustul, textura si parfumul. Redescopera bucuria de a manca!

-Asculta ceea ce-ti spune corpul. Verifica atent daca iti este cu adevarat foame – bea un pahar cu apa si vezi daca nu cumva iti este doar sete. Odata ce te-ai asezat la masa, opreste-te inainte sa te simti plina – dureaza cateva minute bune pentru ca informatia de satietate sa ajunga la creier.

-Ia micul dejun si mananca ceva mai putin pe parcursul zilei. Un mic dejun sanatos iti poate activa metabolismul, iar mesele mai usoare din restul zilei iti mentin organismul alert.

Text: Daniela Mihalcea, Foto: Guliver.