O sursa de sanatate

Pregateste-te sa iti iei notite: poti castiga un plus de vitalitate, o privire agera, o inima puternica si un intreg organism gata sa lupte cu factorii de mediu:

1. Nicio alta leguma sau fruct nu contine o cantitate mai mare de caroten – element pe care organismul il transforma in vitamina A. Vorbim despre una dintre cele mai versatile legume, o sursa impresionanta de vitamine B si C, alaturi de pectat de calciu (recunoscuta pentru proprietatea de scadere a colesterolului rau).

2. Morcovul este o planta erbacee care contine aproximativ 87% apa, bogata in saruri minerale si vitamine (B,C,D,E).

3. Este o excelenta sursa de vitamina A, potasiu, cupru, acid folic si magneziu. Beta-carotenul este cel responsabil pentru culoarea sa portocalie.

4. Morcovul contine mici cantitati de uleiuri esentiale si carbohidrati si este cunoscut pentru efectele sale antianemice, diuretice, remineralizante si calmante.

5. Pentru buna asimilare a nutrientilor prezenti in morcovi, procesul de masticatie este foarte important. Morcovii trebuie mestecati foarte bine pentru a fi digerati eficient. Ba mai mult, procesul termic le sporeste valoarea nutritiva. Putem spune ca, alaturi de rosii, sunt exceptiile care confirma regula numarul 1 a alimentatiei crudiste.

6. Ceea ce mai putini cunosc este ca mai toate calitatile morcovului sunt concentrate in coaja sau in imediata vecinatate a acesteia. Coaja este, de fapt, sursa bogata de antioxidanti.

7. Frunzele de morcov sunt comestibile si ele, fiind o sursa bogata de vitamna K – vitamina pe care nu o poti gasi in alta parte a legumei.

8. O alta substanta importanta din compozitia morcovului este falcarinolul – despre care studiile spun ca influenteaza dezvoltarea cancerului. Inca unu motiv pentru consumul regulat de morcovi.

Text: Daniela Mihalcea, Foto: Guliver