Afla cine sunt eroii colectiilor sale

Daca ar fi sa caracterizez printr-un singur cuvant colectiile lui Jeremy Scott acesta ar fi excentricitate. Ce este de fapt in spatele costumelor neobisnuite si dincolo de machiajele inedite? Bucuria de a crea si foarte mult profesionalism.

Am vazut o parte din hainele lui Jeremy Scott intr-un concept store nemtesc si am ramas impresionata atunci de felul in care era lucrat fiecare detaliu si de complexitatea fiecarei piese in parte. Hainele lui Scott pareau sa strige celui care le privea si le atingea: “Cumpara-ma sau lasa-ma – solutiile de compromis se gasesc in alta parte!”

Cand inchid ochii si aud Jeremy Scott imi vin imediat in minte piese din colectiile lui: puloverul oversized al carui model seamana cu ambalajul unei ciocolate Snickers, tricourile inspirate de hamburgeri, sepcile cu urechi de Mickey Mouse purtate de baieti si rochia cu paiete din acest sezon care este o uniforma modificata pentru o Superwoman. “Obsesia cu personajele de benzi desenate vine din copilaria mea. Am crescut la o ferma din Kansas si singurul loc unde descopeream lumea la care visam era televizorul. Seriile “Donald Duck”, “The Jetsons” si “The Flintstones” au fost minunate pentru mine. In colectiile mele incerc sa fac o paralela la criza economica. Si in perioada in care Disney si-a creat personajele exista o criza, iar Mickey Mouse era soricelul prietenos care aducea zambetul pe chipul oamenilor. Acum imi doresc sa ofer la randul meu lucruri pozitive celor care-mi urmaresc show-urile.”

Scott si-a facut studiile la Pratt Institute din Brooklyn, New York, dar a lucrat inainte in Paris, Los Angeles, Londra, Moscova si Seul.  “Am studiat mult timp pentru a-mi construi o imagine. La inceput eu am fost propriul meu client si am incercat sa creez piese care sa ma faca sa ma simt mandru de mine.” Cea mai cunoscuta colaborare a sa este cu brandul Adidas. Designerul recunoaste ca poarta deseori pantalonii-bondage creati pentru ei sau salopeta-tigru. Jeremy Scott are o adaptabilitate atat de mare incat cei de la revista Blonde nu s-au putut abtine sa nu-l intrebe daca exista un brand cu care n-ar accepta sa colaboreze. Iar acesta a raspuns clar si raspicat: “Este unul singur, Nike!”.

Text: Diana Marasoiu Foto: Guliver, Image.net