Antrenament pentru puterea mentala

Vizualizarea implica concentrarea asupra unor imagini mentale placute, care sa te scoata din tumultul zilnic si care sa iti imprime o stare benefica, linistitoare. Altfel spus, in momentele in care stresul pare de necontrolat, iar efectele sale daunatoare incep sa isi faca tot mai simtita prezenta, te poti folosi de vizualizare pentru a uita de gandurile negative sau de frica. In loc sa te lasi controlata de panica, depresie sau furie, invoca-ti imagini calmante, cu putere de incurajare.

Pentru a stapani tehnica ai nevoie de practica regulata. Punctual, iata cum poti face lucrurile:

  • Gaseste un loc linistit, aseaza-te confortabil si inchide ochii.
  •  Vizualizeaza o forma geometrica, apoi vizulalizeaz-o intr-o anumita culoare. Poate sa fie un simplu patrat verde. Fa acest exercitiu de mai multe ori, de fiecare data cu alta culoare.
  • Acum imagineaza-ti o forma tridimensionala, de exemplu un pahar, si umple-l cu lichide de diferite culori. Adauga-i apoi un pai sau diferite obiecte in jur.
  • Treci la crearea unui cadru mai amplu – un spatiu pasnic, care iti induce o stare de bine.
  •  Populeaza peisajul cu oameni, obiecte, animale. Pune totul in miscare, scoate elemente si adu altele in locul acelora.
  • La final, imagineaza-ti cum lucrurile decurg extraordinar de bine intr-o situatie care in mod normal iti cauzeaza o stare de stres – fie ea la serviciu, acasa, cu familia, sau in fata unui auditoriu intimidant. Iti pastrezi calmul, ratiunea si stapanirea de sine. Nimic nu te tulbura, iar interlocutorii iti asculta fiecare cuvant bine ales.
  • Incheie cu cinci cicluri de respiratie profunda, apoi deschide ochii pentru a reveni la realitate.

Text: Daniela Mihalcea, Foto: Guliver