Meditatia iti poate veni in ajutor

Pe parcursul lunilor de sarcina nu este suficient sa acorzi grija alimentatiei si exercitiului fizic zilnic. Starea de spirit, mintea, sufletul – sunt elemente la fel de importante, iar meditatia te poate ajuta sa gasesti echilibrul emotional de care ai atata nevoie in aceasta perioada. Stabilitatea emotionala este un element esential nu doar pentru sanatatea ta, cat si pentru cea a fatului. Prin meditatie vei reusi sa comunici mai bine cu copilul, iar daca o vei practica cu regularitate, te vei bucura si de o nastere mult mai usoara.

In cazul in care acum meditezi pentru prima oara, iata cateva elemente de care trebuie sa tii cont:

1. Gaseste-ti un loc in care sa te simti bine. Este important sa fie o camera sau un spatiu in care sa nu existe factori perturbatori (electrocasnice) si nici sa nu iti aminteasca de o activitate de rutina stresanta (de exemplu incaperea cu biroul) – este perioada in care ai nevoie de liniste mai mult ca niciodata.

2. Asaza-te cat mai confortabil. In acest caz depinde foarte mult de luna sarcinii. In primul trimestru poti alege intre a sta intinsa pe spate sau a incerca pozitia clasica de meditatie (lotus) cu picioarele incrucisate. In urmatoarele, axeaza-te cat de mult pe confort, insa nu uita ca, indiferent de felul in care stai, este important sa ai coloana dreapta.

3. Concentreaza-te pe respiratie. Odata ce ai gasit pozitia ideala, nu iti ramane decat sa fii atenta la respiratie. Inspira si expira adanc si vei simti cum atat mintea, cat si corpul incep sa se relaxeze. Ca sa fii sigura ca respiri corect, urmareste cum ti se misca abdomenul la fiecare inspiratie-expiratie. Ramai astfel timp de 10-15 minute. In timp, odata ce vei acumula experienta, poti mari intervalul la 20-30 de minute.

4. Beneficiile meditatiei in timpul sarcinii

– Sanatatea fizica si psihica este importanta pentru tine si pentru fat. Echilibrul emotional si linistea pe care ti le aduc meditatia te scapa de stresul si oboseala care se acutizeaza in timpul sarcini si dupa.

Te ajuta sa te regasesti. In cele noua luni de graviditate si multa vreme dupa incheierea acestora, corpul tau trece prin schimbari majore. Meditatia te ajuta sa te redescoperi si te vei iubi asa cum esti.

Te scapa de fobii. Meditatia practicata cu regularitate te ajuta sa scapi de frici si anxietati.

– Iti corecteaza respiratia. Atentia pe care o acorzi inspiratiei si expiratiei te vor invata sa respiri corect, la capacitate maxima. Intregul tau organism se va bucura de beneficiile unei mai bune oxigenari.

Text: Daniela Mihalcea; Foto : Guliver