7 pasi de urmat pentru neinitiati

Desi mult timp meditatia a fost privita ca un subiect ezoteric, in zilele noastre tot mai multe persoane recurg la acest procedeu din dorinta de a-si relaxa mintea si trupul, de a-si imbunatati capacitatea de concentrare, de a elimina stresul si de a ajunge la un echilibru interior.

Desigur ca meditatia nu este un lucru usor atunci cand abia te initiezi in tainele ei. Ai nevoie de rabdare ca sa ajungi sa-ti „golesti” mintea de gandurile care nu iti dau pace. Daca esti perseverenta, cu timpul vei reusi sa practici meditatia si sa ajungi sa-ti cunosti mult mai bine mintea si trupul, si cel mai important: sa stii cum sa le controlezi.

Ca sa te bucuri de beneficiile meditatiei, trebuie sa fii perseverenta!

Pentru ca traim o viata agitata, fiind stresate, obosite si chiar nefericite, avem nevoie de un mic impuls care sa ne ajute sa ne schimbam intreaga viziune. Aici intervine meditatia, o metoda simpla si eficace de introspectie care are scopul de a-ti calma mintea, de a-ti relaxa trupul si de a te ajuta sa-ti dobandesti pacea interioara. Daca meditatia ti-a atras atentia la un moment dat, dar nu ai avut curajul sau rabdarea sa o incerci pana acum, nestiind exact ce trebuie sa faci, iti prezentam in continuare pasii de baza atunci cand incepi sa meditezi. Nu uita ca daca vrei sa simti cu adevarat beneficiile meditatiei, trebuie sa fii perseverenta si sa o reiei zilnic. Nu iti va iesi din prima, dar in cele din urma vei reusi!

7 pasi de meditatie pentru incepatori

1. Aseaza-te in pozitia de meditatie. Cea mai accesibila pozitie este cea in care stai in sezut pe podea, pe un scaun ori pe un taburet. Daca stai pe podea, cea mai confortabila pozitie este pe o perna cu picioarele incrucisate. Este foarte important sa stai confortabil. Tine-ti gatul, umerii, spatele drepte. O postura corecta te va ajuta sa respiri mai bine.

2. Relaxeaza-ti corpul. Inchide ochii si vizualizeaza fiecare parte a corpului, incepand cu degetele, picioarele, gleznele si urca cu ochii mintii pe tot corpul pana la cap. Relaxeaza-ti umerii, gatul, ochii, fata, falcile si limba, deoarece acestea sunt cele mai comune zone in care se aduna tensiunea.

3. Stai nemiscata si incepe sa fii constienta de zona din jurul tau, de corpul tau, de sunetele care te inconjoara. Nu reactiona si nu incerca sa schimbi nimic. Doar fii constienta de exterior.

4. Respira. Focuseaza-ti atentia pe respiratie. Respira incet, dar adanc, astfel incat sa-ti poti simti plamanii. Nu iti forta insa respiratia. Observa cum se simte respiratia in nari, gat, piept si stomac cand inspiri si expiri.

5. Alege o mantra: un cuvant, sunet sau fraza pe care sa o repeti pe parcursul meditatiei. Mantrele au rolul de a te ajuta sa te concentrezi mai bine. Poti rosti mantra cu voce tare sau in gand. O mantra simpla pentru incepatori poate fi: „Inspir, expir”.

6. Relaxeaza-ti mintea. Incearca sa te focusezi pe mantra ta, desi exista riscul ca gandurile sa-ti fuga catre problemele cotidiene. Daca se intampla acest lucru nu te impotrivi, este normal. Vei vedea ca in unele zile mintea ta va fi mai relaxata si te vei concentra mai usor, iar in altele iti va fi putin mai greu sa te relaxezi. Insa nimic nu este interzis, lasa-te in voia simturilor.

7. Practica meditatia cat de des poti. Incepe cu un interval de 5-10 minute de meditatie pe zi si extinde practica pe masura ce te vei simti mai confortabil.

Dupa ce vei evolua, poti practica si alte tipuri de meditatie!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver