10 lucruri de care trebuie sa tii cont

Meditatia nu este o forma de concentrare si nici o modalitate prin care te poti hipnotiza. Meditatia este de fapt o constientizare a momentului in care te afli, in care alegi sa iti golesti mintea si te rupi pentru cateva minute de agitatia din jur. Teoriile in jurul acestei tehnici de relaxare – desi nu este doar atat – sunt extrem de variate, iar multe dintre ele chiar eronate. Inainte sa iti alegi o tehnica preferata de meditatie si sa o aprofundezi, iata aspectele pe care este bine sa le cunosti:

1. Meditatia este un mijloc de odihnire a creierului.

2. Atunci cand meditezi nu te concentrezi la nimic. Iti constientizezi respiratia si nimic mai mult. O alta varianta este sa fii atenta doar la bataile inimii.

3. Pentru inceput alege-ti locuri linistite, in care zgomotele nu te pot perturba sau pune-ti muzica specifica acestei activitati.

4. Indiferent de tipul de meditatie pe care il vei alege, ai grija ca pozitia in care stai sa iti mentina coloana perfect dreapta, iar aceasta sa faca un unghi de 90 de grade cu solul.

5. Nu te sprijini de nimic atunci cand meditezi. Chiar daca vei sta intr-un scaun, evita sa te lasi pe spatarul acestuia.

6. Tine ochii inchisi si incearca sa iti golesti mintea. Desi pare imposibil la inceput – cu cat vrei sa ai mintea mai goala, cu atat mai tare te vor invada toate gandurile – in timp, vei reusi.

7. Initial este posibil sa atipesti. Asa ca ai grija sa incepi mediatia in momente in care esti destul de odihnita.

8. Propune-ti sa meditezi cateva minute in fiecare zi. Ideal ar fi sa ajungi la un interval de 15-20 de minute.

9. Alege-ti haine comode.

10. Nu incepe meditatia imediat dupa ce ai mancat. Stomacul plin va fi un factor perturbator.

Text: Daniela Mihalcea, Foto: Guliver