Meditatia in mijlocul naturii

Acest tip de experiente trezesc o anumita latura a spiritului si ajuta mentinerea unui ritm natural al vietii de zi cu zi. Iubitorii de natura sunt cei care au descoperit acest secret chiar si fara practica meditatiei.   
In timpul meditatiei de acest tip trebuie sa iti concetrezi atentia si sa constienzi intreaga experienta a naturii – peisaj, sunet, latura tactila, parfum (si poate chiar gust).

Varianta de baza – Cu ochii inchisi
Gaseste o pozitie confortabila, fie ea in picioare sau stand asezat. Incepe prin cateva respiratii profunde, care sa te ajute sa te relaxezi si sa constientizezi senzatiile prezentului. Acum poti inchide ochii si poti acorda atentie tuturor aspectelor care te inconjoara. Constientizeaza-ti trupul si felul in care acesta se simte, constientizeaza-ti emotiile si gandurile. Nu te impotrivi prezentului si nu incerca sa il schimbi – este suficient sa il remarci. Fa acest lucru pentru aproximativ doua minute.

Apoi realizeaza ce se intampla in jurul tau – simte temperatura aerului, adierea vantului sau caldura soarelui. Asculta sunetele – pasari, insecte, ape curgatoare. Lasa-te cuprinsa de armonia naturii. Tu hotarasti timpul necesar.

Varianta alternativa – Cu ochii deschisi
O poti realiza chiar si in timp ce mergi. Timpul petrecut in natura poate fi o forma de meditatie atunci cand iti concentrezi atentia asupra elementelor din jur.
Pentru a intensifica experienta, da-ti voie sa te pierzi in frumusetea peisajului, a sunetelor si a parfumurilor – fara a incerca sa le etichetezi si fara a te implica mental. Ai sa observi tendinta de a denumi sau de a evalua lucrurile. Cand se intampla acest lucru, incearca sa treci peste – ramai doar la stadiul de experimentare a culorilor, a formelor si a sunetelor, fara un scop anume.

Text: Daniela Mihalcea, Foto: Guliver.