Pages: 1 2

Stabileste momentul, locul, tipul, scopul si durata

Ca sa te bucuri pe deplin de beneficiile unei sedinte de meditatie, este important sa cunosti cateva trucuri care te vor ajuta sa atingi mai repede starea de pace, calm si relaxare. Iata care sunt acestea!

O sedinta de meditatie nu se face la intamplare. Trebuie sa acorzi atentie fiecarui aspect al meditatiei, de la locul si momentul ales, pana la tehnica pe care vrei sa o pui in practica si scopul pentru care meditezi.

Pentru ca meditatia sa-si atinga obiectivul trebuie sa o gandesti ca la carte!

Daca esti incepatoare in ale meditatiei, probabil stii ca este dificil sa intri in starea de meditatie. Cateodata insa nu putem sa atingem acel moment maxim nu numai din cauza lipsei de experienta, dar si din cauza factorilor externi: o camera prea aglomerata si neluminata suficient, agitatia din casa, televizorul etc. Pe langa acesti factori care pot fi extrem de deranjanti, faptul ca nu stii exact ce presupune un tip sau altul de meditatie duce la nereusita. Cel mai simplu este sa citesti ghidul de meditatie pentru incepatori si sa urmezi acesti pasi. Abia dupa ce intelegi exact ce presupune mediatia, poti incerca si alte metode si tehnici: meditatia zen, meditatia mantra, meditatia in mers etc.

Meditatia este o tehnica eficienta de relaxare, insa daca nu este facuta cum trebuie nu numai ca nu-si atinge scopul, dar poate crea si frustrari din cauza senzatiei de nereusita. Ca sa te bucuri de beneficiile unei sedinte de meditatie (reducerea stresului, imbunatatirea concentratiei si a somnului) trebuie sa o planifici cu mare grija, mai ales daca esti incepatoare!

5 trucuri utile pentru o meditatie mai eficienta

1. Alege momentul potrivit. Practicantii specialisti sustin ca cel mai bun moment de a medita este dimineata pentru ca ai mintea mai limpede si nu esti afectata de stresul cotidian, lucru care te ajuta sa intri mai repede in starea de meditatie. Poti insa medita si seara, inainte de culcare, daca nu esti o persoana matinala. In acest fel, vei reusi sa-ti calmezi mintea si sa dormi mai bine.

2. Alege locul potrivit. Desi poti realiza meditatia si in mers, si la birou, si la supermarket, este recomandat sa-ti aranjezi un spatiu special pentru meditatie, mai ales daca esti incepatoare. Camera pentru meditatie trebuie sa aiba o atmosfera relaxanta, sa fie luminoasa si cat mai putin mobilata. Important este sa fie intr-un loc linistit, unde sa nu fii distrasa. Poti medita si in natura daca ti se pare mai relaxant, insa trebuie sa-ti gasesti un loc retras.

3. Alege tehnica potrivita. Unele persoane prefera sa mediteze cu ajutorul rostirii unor mantre, altele, in schimb, prefera sa-si puna muzica ambientala si sa se concentreze pe sunete. Incearca mai multe tipuri de meditatie ca sa iti dai seama de tehnica ce ti se potriveste cel mai bine. Daca esti incepatoare, alege tehnici usoare de meditatie care sa nu iti solicite prea mult concentrarea.

Pages: 1 2