Cum sa devii mai calma. 7 trucuri care fac minuni.

Cum sa devii mai calma, cand cineva tocmai te-a enervat si iti vine sa ii strigi toate nemultumirile? Poti incerca niste tehnici de respiratie, dar nu ar fi rau nici sa te gandesti la consecintele pe care le-ar putea avea furia ta!

Cu totii avem momente in care ne enervam si suntem pe cale de-a avea reactii exagerate. De aceea, e bine sa inveti cum sa devii mai calma. Ca sa reusesti sa te calmezi inainte de a face un gest nesabuit, trebuie sa exersezi aceste trucuri de la Lovepanky.com, atunci cand inca nu esti nervoasa, iar apoi sa ti le insusesti. Ca sa iti stapanesti nervii, trebuie sa urmezi aceste cai. Unele sunt fiziologice, altele – psihologice.

Cum sa devii mai calma

1. Tehnici de respiratie

Oamenii au doua feluri de raspunsuri ale sistemului nervos: parasimpatic si simpatic. Cel parasimpatic apare atunci cand sistemul nervos este calm si se afla in starea nonresponsiva. Odata ce raspunsul devine simpatic, sistemul tau nervos se activeaza si reactioneaza, facandu-te sa te comporti diferit. Actionezi instinctiv, iar creierul face un “pas in spate”. E dovedit stiintific faptul ca, prin respiratie, poti modifica raspunsul sistemului nervos din modul simpatic in cel parasimpatic. Respira adanc de zece ori! Iti calmeaza enorm corpul, iar emotiile se vor domoli.

2. Iesi la o plimbare

Daca vrei sa stii cum sa devii mai calma, incearca sa iesi la o plimbare sau sa faci jogging. Permite-i adrenalinei sa circule prin corp si sa se elibereze, iar apoi vei vedea lucrurile mai clar. Vei fi mai putin emotionala si mult mai rationala.

3. Inlatura emotiile

Cand inlaturi emotiile din orice situatie, e mult mai usor sa gestionezi problemele. Uneori, ne complicam mintea cu lucruri care nu ne privesc atat de mult si care nici nu sunt atat de complicate pe cum ni se par.

Daca te gandesti la o situatie care ti se pare conflictuala si iti dai la o parte sentimentele sau daca te pui in locul altcuiva, s-ar putea sa descoperi ca nu ai de ce sa te enervezi. O vei vedea doar ca pe o problema care trebuie rezolvata.

4. Scrie o scrisoare pe care nu ai de gand sa o expediezi

Daca uneori ai probleme in a te calma, ia in calcul faptul ca acest lucru ti se intampla pentru ca nu spui ce gandesti si ce vrei. Pune pe o foaie de hartie ceea ce simti, ca sa te eliberezi de furie si tensiune, adresandu-te persoanei fata de care ai aceste sentimente. Decide doar peste cateva zile daca vrei sa expediezi scrisoarea sau nu. Uneori, e de ajuns sa scrii si te calmezi.

5. Cere a treia parere

In loc sa te enervezi si sa intri in conflict imediat cu persoana cu care ai neintelegeri, cere, mai intai, o alta parere. Nu te apuca sa te certi cu cineva daca nu esti sigura ca ai dreptate. Lasa-ti anxietatea sa iasa adresandu-te altcuiva, cu care nu esti in conflict, ca sa iti sortezi sentimentele si sa decizi daca merita sa te certi sau nu.

6. Gaseste lucrul care te face fericita

Cu totii avem amintiri sau locuri sau lucruri care ne fac mai veseli si ne binedispun. Cand esti iritata, imagineaza-ti acele lucruri care iti fac bine. Vizualizarea te poate duce departe de situatiile tensionate, care te irita.

7. Gandeste-te la consecinte

Cand te enervezi, e posibil sa iti pierzi controlul si sa nu te mai gandesti la cum te comporti si la consecinte. Gandeste-te la consecinte, la cum ai actionat in trecut si care au fost urmarile comportamentului tau in astfel de situatii.

Cu totii ne putem pierde cumpatul din cand in cand. Uneori ne e de folos, pentru ca spunem ce gandim, dar, de obicei, nu e in favoarea nimanui sa actioneze la nervi. Tine minte tot timpul ca, daca iti pierzi controlul, va trebui sa suporti consecintele.

Ca sa reusesti sa te calmezi cand cineva te supara, e nevoie de maturitate si constientizare. Insa e ceva ce se poate dobandi, prin exercitiu, chiar si de catre cei mai emotionali dintre noi.

FOTO: Guliver

Citeste si: Esti mereu agitata? Cum sa ai o viata mai simpla.